連更第八日。不做紀錄自己會忘記已經過多少天了XD
  這次偷懶一下,偷牽雙星大的Stargazer部落格的專題文章做為前導文章,裡面也有雙星大版本的翻譯喔!
  然後,讓我喊一下:運鏡在想什麼東西!?

 

 

 

演唱:Maraaya
歌曲:Here For You
作詞:Charlie Mason, Raay
作曲:Raay, Marjetka Vovk
國別:斯洛維尼亞
年度:2015
語言:英語
結算:國內選拔 Evrovizijska Melodija 2015 Final  晉級
        Evrovizijska Melodija 2015 Superfinal  1 / 2
   Eurovision Song Contest 2015 Semi Final 2  5 / 17
   Eurovision Song Contest 2015 Final  14 / 27

 

 

 

Here For You
為你候此

 

When you’re down, down low
當你陷入無底的深淵

And there’s no place you can go
而你無處可逃

When you’re down, down low
當你陷入無底的深淵

You know that I am here for you
你知道的,我就為你候在這裡

 

You came into my life when I was broken
當我心碎的時候,你來到我的生命

You heated up my heart when it was frozen
當我心寒的時候,你溫熱了我的心

And we got the flow, now it’s up we go
我們找到了方向,該由著我們自己前行

 

And now that it’s your turn you wanna hide it
而現在輪到你想躲躲藏藏

A million times already you’ve denied it
儘管你對此早否認幾萬遍

You don’t have to fear, you don’t have to fight
你無須驚慌,你不必抵擋

 

When you’re down, down low
當你陷入無底的深淵

Sinking in the undertow
沉沒在退湧的暗潮

When you’re down, down low
當你陷入無底的深淵

You know that I am here for you
你知道的,我就為你候在這裡

 

‘Cause I know, know baby
因為我都知道的,寶貝

All the hurt you never show
你那不曾外顯的傷痛

When you’re down, down low
當你陷入無底的深淵

You gotta let me heal your aching soul
可得讓我替你癒合苦楚的靈魂

 

You came into my life when I was broken
當我心碎的時候,你來到我的生命

You heated up my heart when it was frozen
當我心寒的時候,你溫熱了我的心

And we got the flow, now it’s up we go
我們找到了方向,該由著我們自己前行

 

‘Cause you released my pain, now let me take it
因為你曾消散我的苦痛,現在輪到我了

Just leave it at the door and we can make it
把一切留在門前,我們辦得到的

You don’t have to hide, I am by your side
你無須躲藏,我就陪在你身邊

 

Everybody else sees in black and white
別人看到的只有武斷的是非

You look at wrong and make it right
你執拗地修正不正確的觀點

Can’t I open your eyes?
我就不能使你睜開眼?

 

When you’re down, down low
當你陷入無底的深淵

Sinking in the undertow
沉沒在退湧的暗潮

When you’re down, down low
當你陷入無底的深淵

You know that I am here for you
你知道的,我就為你候在這裡

 

‘Cause I know, know baby
因為我都知道的,寶貝

All the hurt you never show
你那不曾外顯的傷痛

When you’re down, down low
當你陷入無底的深淵

You gotta let me heal your aching soul
可得讓我替你癒合苦楚的靈魂

 

‘Cause I know, know baby
因為我都知道的,寶貝

All the hurt you never show
你那不曾外顯的傷痛

When you’re down, down low
當你陷入無底的深淵

You gotta let me heal your aching soul
可得讓我替你癒合苦楚的靈魂

 

When you’re down, down low
當你陷入無底的深淵

Sinking in the undertow
沉沒在退湧的暗潮

When you’re down, down low
當你陷入無底的深淵

You know that I am here for you
你知道的,我就為你候在這裡

 

 

<翻譯難免偏離原意,若有錯誤或疑問,歡迎各位指正>

arrow
arrow
    全站熱搜

    vanish13546 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()