這首歌的歌手是Wilhelm的主唱。我都覺得連三年翻這人的歌有點太誇張,但算了......反正喜歡就翻吧。
  這人(或者說這團)有一個特色,出的歌都是評審很愛,但觀眾不買單的曲子。
  今年更是不知道腦子抽了還是志在參加,出了一首從頭到尾只有鋼琴當配器的小品。 
  所以結局想當然爾......墊底了。
 

 

 

演唱:Anett Kulbin
歌曲:Strong
作詞:Anett Kulbin
作曲:Anett Kulbin, Joonas Mattias Sarapuu
國別:愛沙尼亞
年度:2016
語言:英語
結算:國內選拔 Eesti Laul 2016 Semi Final 2   9 / 10

 

Strong
堅強

 

My weakest parts are better for our love
我最脆弱的一角潤色了我們的愛

That’s what I thought before you sold me out
在你出賣我之前,我是這麼想的

I know you always want the best for me
我明白你總是想要給我最好的

But nothing lasts, you know it, just like me
但什麼都不剩,你知道的,就像我一樣

 

Even if the world is falling on you
即使世界塌落在你身上

You know someday it will end, dear
你知道盡頭總會降臨,親愛的

So be ready for whatever leads on
所以準備好迎接所有的後果

You know you’re strong
你知道自己很堅強

 

I know your moves, I know your games, please stop
我知道你的小動作、你的把戲,請停止吧

You don’t try but you’re still the same, oh babe, why not?
你沒有試過,但你一如往昔,寶貝啊,為何不呢?

Are you ready for your deepest, darkest nights?
準備好迎接你最深沉、最黑暗的一夜了嗎?

Oh, failing once then failing twice, hold up
喔,挫折過一次、兩次後,撐住吧

 

Even if the world is falling on you
即使世界塌落在你身上

You know someday it will end, dear
你知道盡頭總會降臨,親愛的

So be ready for whatever leads on
所以準備好迎接所有的後果

You know you’re strong
你知道自己很堅強

 

Even if the world is falling on you
即使世界塌落在你身上

You know someday it will end, dear
你知道盡頭總會降臨,親愛的

So be ready for whatever leads on
所以準備好迎接所有的後果

You know you’re strong
你知道自己很堅強

 

I gave you all my love
我曾給你全部的愛

But you failed me twice
但你讓我失望了兩次

Howling sky, heal me
呼嘯的天空,癒合我吧
 

 

Even if the world is falling on you
即使世界塌落在你身上

You know someday it will end, dear
你知道盡頭總會降臨,親愛的

So be ready for whatever leads on
所以準備好迎接所有的後果

You know you’re strong
你知道自己很堅強

 

Even if the world is falling on you
即使世界塌落在你身上

You know someday it will end, dear
你知道盡頭總會降臨,親愛的

So be ready for whatever leads on
所以準備好迎接所有的後果

You know you’re strong
你知道自己很堅強

 

<翻譯難免偏離原意,若有錯誤或疑問,歡迎各位指正>

arrow
arrow
    全站熱搜

    vanish13546 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()