翻找格式,才發現我上一次翻東西已經是一年前的事了。
  ......大家,飯可以亂吃,話不能亂說喔!
  但是值得喇!!!

  三十天計畫的開頭就從今年捷克參賽曲開始。
  今年是有史以來捷克第一次摸到決賽,希望他們可以漸入佳境。
  ......是的,每年都有一首我喜歡的歌從後面數來比較快,今年的苦主就是她,Gabriela。
  不過對這個國家來說,能摸到決賽就是另一種勝利,所以她們現在應該挺滿足了。
  雖然決賽裡沒得到半分觀眾票這點有點離奇,但決賽裡拍子錯的這麼慘......也是應該喇。
  所以下面的Live影片放的是半決賽。

 

 

 

 

演唱:Gabriela Gunčíková
歌曲:I Stand
作詞:Aidan O’Connor, Sara Biglert
作曲:Sara Biglert, Christian Schneider
國別:捷克
年度:2016
語言:英語
結算: Eurovision Song Contest 2016 Semi Final 1  9 / 18
    Eurovision Song Contest 2016 Final  25 / 26

 

I Stand
佇立

 

I’ve worn the path, I’ve hit the wall
曾經看透了路,曾經撞上堵牆

I’m the one who rose and fall
我曾歷經潮起潮落

I’ve played my heart when I played the part
當我假扮他人,操弄自己的心

But it got me through the rain
卻讓冷雨將我淋透

 

I’ve felt the strain, I’ve made mistakes
我曾感到疲憊,我曾犯下過錯

With the monsters in my head
因著腦海裡的魔魅

But in the end you’re standing there
直到最後,你卻仍在彼方佇足

You’re the one who always cares
只有你是給予關懷的人

 

‘Cause I stand, I stand
因為我佇立著,我還佇立著

I am standing here just because of you
我佇立於此方,只為了你

Every part of me is a part of you
我的每一部,只是你一分

I stand
我佇立著

 

I’m standing tall, I can hold it all
我佇足於高處,我掌握了一切

Now I see where I belong
如今我看見了歸處

The choice I made helped me understand
我所做的抉擇,讓我明白

Now this life is mine to play
人生該由我開展

 

I am thanking you, you made me
我感激著你,你成就了我

You are my air, I’ll always care
你如同我的空氣,我不停掛念

 

‘Cause I stand, I stand
因為我佇立著,我還佇立著

I am standing here just because of you
我佇立於此方,只為了你

Every part of me is a part of you
我的每一部,只是你一分

I stand
我佇立著

 

You never lose hold of me
你不曾誤縱了我

You always trust and you see
你總是信賴我,你看見

Here I stand
我佇立在此方

 

I stand, I stand
我佇立著,我還佇立著

I am standing here just because of you
我佇立於此方,只為了你

Every part of me is a part of you
我的每一部,只是你一分

I stand
我佇立著

I stand
我佇立著

 

<翻譯難免偏離原意,若有錯誤或疑問,歡迎各位指正>

語感很怪,歡迎給意見!

arrow
arrow
    全站熱搜

    vanish13546 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()