close

  是的,小禮物也就只能是翻譯了,2015有幾首歌會在這幾個禮拜翻出來。

  神秘的2015,一次給了兩個國家零分。(上次零分苦主是09年捷克的神曲)
  德國拿零分的元素,我左思右想找不出個所以然。不過Ann Sophie正式來的時候與國內選拔判若兩人,俐落隨興完全被磨平,這點可能也有差。
  至於音準什麼的,明明在今年決賽時好上許多的......到底為什麼會拿零分呢......為了什麼呢......

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

演唱:Ann Sophie
歌曲:Black Smoke
作詞:Michael Harwood, Ella McMahon, Tonino Speciale
作曲:Michael Harwood, Ella McMahon, Tonino Speciale
國別:德國
年度:2015
語言:英語
結算:國內選拔 Unser Song für Österreich Club concert  Wildcard
        Unser Song für Österreich Final Round 1  晉級 
        Unser Song für Österreich Final Round 2  晉級
        Unser Song für Österreich Final Round 3  2 / 2 (經替補獲得代表權) 
   Eurovision Song Contest 2015 Final  27 / 27

 

 

Black Smoke
餘煙

 

 

When you look at me, you know you’re hard to read
當你看著我,你知道自己很難被看透

Because the face I see is not the one I know
因為我看到並不是我所熟知的那張臉

And when you call me baby, what’s that supposed to mean?
當你喚我寶貝,背後又有什麼意圖?

I don’t know who you are, how long can we pretend?
我不知道你是誰,我們還能裝多久?

 

See the change I know
看著那些我明知的改變

We both don’t have the heart to say
我們都無心道破

Can’t return to what we were
我們回不到過去的模樣

It will never be the same
再也不可能回到同樣的光景

 

‘Cause you said you’d never let me go
因為你曾說過不會放我走

And I said I can’t but now we know
我也說過,但我們現在知道了

That it’s too hard to say three words
三個字太難說出口

Too hard to make it work
太難讓它實現

 

When there’s nothing left to talk about
當一切只能無言以對

‘Cause you know the flame is running out
因為你知道就要燃盡了愛苗

Two hearts are left to burn, do you know
兩顆心就要燒毀,你知道嗎

We’re only left with smoke
我們只剩下餘煙

Black smoke
冒著餘煙

We’re only left with smoke
我們只剩下餘煙

Black smoke
冒著餘煙

 

I tried to tell myself, that it’s all in my head
我試著告訴自己,充斥著我的腦海

But the truth remains, we’re just too far apart
但事實擺在眼前,我們真的相隔太遠

You know we’re fooling ourselves if we hold on
你知道如果我們硬撐下去,只是愚弄自己

‘Cause we’re fighting for something that we don’t want
因為我們為了不必要的事爭執

Just leave it now and walk away
就這樣一走了之吧

 

See the change I know
看著那些我明知的改變

We both don’t have the heart to say
我們都無心道破

Can’t return to what we were
我們回不到過去的模樣

It will never be the same
再也不可能回到同樣的光景

 

‘Cause you said you’d never let me go
因為你曾說過不會放我走

And I said I can’t but now we know
我也說過,但我們現在知道了

That it’s too hard to say three words
三個字太難說出口

Too hard to make it work
太難讓它實現

 

When there’s nothing left to talk about
當一切只能無言以對

‘Cause you know the flame is running out
因為你知道就要燃盡了愛苗

Two hearts are left to burn, do you know
兩顆心就要燒毀,你知道嗎

We’re only left with smoke
我們只剩下餘煙

 

(Too hard to say three words) Black smoke
(三個字太難說出口)冒著餘煙

(Too hard to make it work) We’re only left with smoke
(太難讓它實現)我們只剩下餘煙

(Too hard to say three words) Black smoke
(三個字太難說出口)冒著餘煙

(Too hard to make it work)
(太難讓它實現)

 

‘Cause you said you’d never let me go, oh no
因為你曾說過不會放我走,oh no

Yeah, you said you’d never let me go
是啊,你曾說過不會放我走

 

‘Cause you said you’d never let me go
因為你曾說過不會放我走

And I said I can’t but now we know
我也說過,但我們現在知道了

That it’s too hard to say three words
三個字太難說出口

Too hard to make it work
太難讓它實現

 

When there’s nothing left to talk about
當一切只能無言以對

‘Cause you know the flame is running out
因為你知道就要燃盡了愛苗

Two hearts are left to burn, do you know
兩顆心就要燒毀,你知道嗎

We’re only left with smoke
我們只剩下餘煙

 

Black smoke
冒著餘煙

We’re only left with smoke
我們只剩下餘煙

Black smoke
冒著餘煙

We’re only left with smoke
我們只剩下餘煙

 

 <翻譯難免偏離原意,若有錯誤或疑問,歡迎各位指正>

arrow
arrow
    全站熱搜

    vanish13546 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()