今年的Eesti laul 在昨天落幕了。
  遲了一年的典-丹-愛的History repeating,該復仇了喇!!(順便放個Jamala)

  隨手翻個今年Eesti laul 的勵志歌曲,推薦所有有目標、有理想的人們聽聽這首歌。
  雖然這首歌的MV有夠粗糙、主唱處理的又不夠張狂,但本身還是值得一聽。
  另外這個新人團體的成員都很年輕,我記得最大不超過二十歲吧。

 

 

 

 

 

演唱:The Blurry Lane
歌曲:Exceptional
作詞:Kristina Bianca Rantala
作曲:Kristina Bianca Rantala
國別:愛沙尼亞
年度:2015
語言:英語
結算:國內選拔 Eesti Laul 2015 Semi Final 1  3 / 10
        Eesti Laul 2015 Final  8 / 10

 

 

Exceptional
與眾不同

 

 

Many times before I’ve asked myself
很久以前,我問著自己

Am I gonna do, am I good enough for you?
我該做嗎、對你而言我夠好嗎?

Every day I hope, everyday I dream
每一天我盼著、每一天我夢想

That you’ll finally wake up and then see I’m not nothing
有天你終將清醒,看見我並非一無是處

 

 

I might be crazy but I still matter
也許我很瘋癲,但我還在乎

I wanna show the world what I can do
我想讓世界看看我的能耐

‘Cause I believe, I believe
因為我信,我相信

That I’m not nobody
我並非一無是處

 

 

I’m gonna set my goals up high
我要設一個高不可及的目標

I’m gonna try until I die
我要試到我死去

Because I can and I will and I know
因為我能、我會、我知道

That I’m special
我的特別之處

 

 

I’m gonna raise my voice so loud
我將激昂我的音量

That the whole world hears me out
好讓全世界聽見我

Because I can and I will and I know
因為我能、我會、我知道

That I’m exceptional
我的與眾不同

 

 

I’ve been broken down and left alone
我曾深受打擊,剩下自己

Shed so many tears, because of that I’ve grown for you
流下不少眼淚,也因此我為你成長

I hope that God can see my work
真希望神能看見我的努力

And eventually helps me prove to you I’m not nothing
最後幫我向你證明,我並非一無是處

 

 

I might be crazy but I still matter
也許我很瘋癲,但我還在乎

I wanna show the world what I can do
我想讓世界看看我的能耐

‘Cause I believe, I believe
因為我信,我相信

That I’m not nobody
我並非一無是處

 

 

I’m gonna set my goals up high
我要設一個高不可及的目標

I’m gonna try until I die
我要試到我死去

Because I can and I will and I know
因為我能、我會、我知道

That I’m special
我的特別之處

 

 

I’m not afraid
我沒在怕

I want to face my own fate
我想面對我自己的命運

 

 

I’m gonna raise my voice so loud
我將激昂我的音量

That the whole world hears me out
好讓全世界聽見我

Because I can and I will and I’m sure
因為我能、我會、我確信

That I’m exceptional
我的與眾不同

 

 

<翻譯難免偏離原意,若有錯誤或疑問,歡迎各位指正>

長假......結束了......

arrow
arrow
    全站熱搜

    vanish13546 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()