親親小筆電,為什麼你連跑個風色幻想都會給我熱當?
  我有多麼想要重溫迪恩與凱的甜蜜時光你知不知道???(靠
  加上宜蘭網路有夠不穩,我連蓋公寓都沒辦法。
  我這不是坐困愁城了嗎嗚嗚嗚~

 

 

  總之,趁雨還沒下下來網路還算穩的時候來更。不知道為什麼雨只要一下來網路一定掛......
  今天要翻的歌曲非常的微妙。聽的時候很陶醉,但三分鐘之後會有股"那首歌長怎樣去了"的遺忘感。
  這就叫相逢何必曾相識,笑問客從何處來嗎?(不要亂接啦喂
  不過現場演唱好像不小心太用力了一點,有點不夠從容。
  然後這首歌......我找不到錄音室版本。大概是因為這首歌不紅的關係吧?多麼辛酸的理由啊......
  改天自己上傳算了。呿!

 

 

  

 

 

演唱:4Fun
歌曲:Love or Leave
作詞:Julija Ritčik
作曲:Julija Ritčik
國別:立陶宛
年度:2007
語言:英語
結算:Eurovision Song Contest 2007 Final 21 / 24

 

 

Love or Leave
若即若離

 

 

Stars in the sky
夜空灑滿了星

When the shadows fall, when the sunlight dies
當黑影席捲一切、當陽光悄然死去

Empty streets are filled with the pale lamplight
空蕩的街道只剩下蒼白的路燈

We are just two lonely shades walking in the night
我們只是走在夜晚里的一對孤影

 

 

Words lose their sense
話語失去了意義

When I feel you near, when I touch your hands
當我感受你的溫度、當我觸碰你的掌心

I’m trying not to think that at break of dawn
我嘗試不去想起曙光總會劃下

You’ll be gone and I’ll be lost, numb and all alone
你將離去而我將孤寂,再一次麻木的孤寂

 

 

When the morning comes, I’m all alone
當白晝來臨,我將完全的孤寂

Left to live another day, in joy or sadness, on my own
前往新的一天,悲喜只有我自己

When the morning comes, I’m all alone
當白晝來臨,我將完全的孤寂

Every time at break of dawn
每當曙光劃下

 

 

Weak and unwise
軟弱以及愚昧

I betray all fears that I should disguise
我理應掩飾,我卻背叛了懼畏

Melting in your arms, I fail to realise
繾綣於你的胸懷,我又再一次忘卻

Why the mornings always change the colour of your eyes
為何你眼底的神色總隨著白晝推移

 

 

When the morning comes, I’m all alone
當白晝來臨,我將完全的孤寂

Every time at break of dawn
每當曙光劃下

 

 

Love or leave, I’m with and without you
若即若離,你對我總是若即若離

How come I am up to this senseless game?
為何我會淪陷在這毫無意義的遊戲?

How could I stop thinking about you?
我到底要怎樣才能停止想念你?

Love or leave, don’t play with my heart again
若即若離,別再這樣玩弄我的心

 

 

Love or leave, I’m with and without you
若即若離,你對我總是若即若離

How come I am up to this senseless game?
為何我會淪陷在這毫無意義的遊戲?

How could I stop thinking about you?
我到底要怎樣才能停止想念你?

Hey… love or leave, don’t play with my heart again
嘿......
若即若離,別再這樣玩弄我的心

 

 

<翻譯難免偏離原意,若有錯誤或疑問,歡迎各位指正>

 

感謝支援獸大木!!差點下不了標!!

arrow
arrow
    全站熱搜

    vanish13546 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()