因為實在是很怕網路被颱風吹爛,所以今天不廢話......

 

 

 

 

 

 

演唱:Lisa Andreas
歌曲:Stronger Every Minutes
作詞:Mike Connaris
作曲:Mike Connaris
國別:賽普勒斯
年度:2004
語言:英語
結算:Eurovision Song Contest 2004 Final  5 / 24

 

 

Stronger Every Minute
每分每秒地堅牢

 

 

No matter where I am
不管我在哪裡

I’m always thinking of you
我總是在想著你

It may be hard, but I need you to understand
雖然這有點困難,但是希望你能知道

That I don’t often say what I feel
我不慣於表現我的感覺

But now this is straight from my heart
但現在全是發自於內心的感受

 

 

My love grows stronger every minute
我的愛戀每分每秒地堅牢

And it won’t ever die
它不曾崩塌

I want you to stay with me
我要你留在我身旁

Not just this day, but for all my life
不只現在這些日子,還有我往後的人生

 

 

Now, when I look into your eyes
現在,每當我凝望著你的雙眼

I can tell there’s something wrong
我知道一定有哪裡不對勁

You’re holding back the tears
你勉強地忍住淚水

Couldn’t bare to lose you now
我現在無法失去你

So I will make my feelings clear
所以我釐清了我的感受

 

 

My love grows stronger every minute
我的愛戀每分每秒地堅牢

And it won’t ever die
它不曾崩塌

I want you to stay with me
我要你留在我身旁

Not just this day, but for all my life
不只現在這些日子,還有我往後的人生

 

 

Oh… please stay
喔......請你留下吧

 

 

 

My love grows stronger every minute
我的愛戀每分每秒地堅牢

And it won’t ever die
它不曾崩塌

I want you to stay with me
我要你留在我身旁

Not just this day, but for all my life
不只現在這些日子,還有我往後的人生

 

 

Oh… please stay
喔......請你留下吧

 

 

<翻譯難免偏離原意,若有錯誤或疑問,歡迎各位指正>

 

這位歌手當時參賽的時候只有十六歲......可惜現在沒有大紅大紫。

arrow
arrow
    全站熱搜

    vanish13546 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()